Зигиберт е автор на редица съчинения в богословски и исторически стил, между които и една вселенска хроника, в която черпи сведения от Йероним, Павел Орозий, Проспер, Павел Дякон, Руфин, Касиодор, Йордан и др.
Зигиберт нарича кутригурите с името българи, посочвайки едно тяхно нападение срещу Юстиниан І през 539 г. Така той също, подобно Виктор Тоненски от VІ в., слага знак на равенство между кутригури и българи.
Кутригурите, т. е. българите, според Прокопий Кесарийски от VІ в., водят произхода си от кимерийците.
Хрониката на Зигиберт:
„539 г.: Император Юстиниан убил двама български князе, заедно с много хиляди българи, когато те опустошавали Тракия.
680 г.: Българския народ излязъл от Скития и буйствал навсякъде, върлувал и в Тракия под водачеството на Батай. Войската на император Константин, която се опълчила срещу тях, била прогонена позорно и съвсем разбита. Техните набези из ромейската държава се засилили дотолкова, че императорът бил принуден да сключи с тях мир и да им плаща годишен данък. Отсега нататък трябва да се отбележи това българско царство, чийто владетел бил Батай“. (ЛИБИ, т. ІІІ , с. 42, § 4).
Името Батай, с което е наречен Аспарух, както са съгласни всички изследователи, е сгрешена форма на името Боян.
Името Боян, което е носил първородния син на Кубрат, е всъщност прозвище, титул. Истинското име на големия брат на Аспарух е Безмер. Ето защо е напълно възможно това прозвище да е носено също и от Аспарух през 680 г.
„Бат-Боян“ означават „дом” (от арамейско-сирийската дума „byt“) на Боян. Това ни стана ясно, че е така, във връзка и с издадените в края на ХХ в. фолклорни легенди на волжките българи, чийто произход е в изгубения днес епос от ІХ в. „Шах кизи дастан“, в които се пее за прародител Боян. Той навсякъде е изписван не само Боян, но "Боян - Имен". Което буквално ще рече: владенията (=имен) на Боян [за значението на „имен, мене“ като „земя, владение“, виж. Коментар 1].
Нека припомним, че не само имена като "Батай, Бузан, Боян, Басих", но и име като „Бунд“ (арменската история на Мовсес Хоренаци), имат общ произход, свързан свещенно с езическия период на произхода на българите от кимерийци, именно на териториите на порутената към VІ в. пр.н.е. държава Бийан, известна в акадските текстове като Урарту.
Неслучайно дори и Вениамин, третият син на цар Симеон, в опита си да съхрани старите езически традиции на българите, се е наричал Боян (еп. Луитпрад).
Самоназванието на Урарту е било Бийан. Формата bēl paŋāti се среща още в урартските клинописи и означава „градоначалник”, което показва, че още към VІІІ в. пр.н.е. думата „бал” е имала международен характер в Задкавказието, Анатолия и Месопотамия. Арамейско-сирийското пък „byt” (дом, поселище) присъства в българския като „бат“ („батко”).
Българите не са урарти, произхода на българите е кимерийски, а първата държава, която кимерийците покоряват през 714 г. пр.н.е., след което са 100 г. хегемон в Анатолия, според асирийските клинописи, е Бийан (Урарту).
Вероятно още оттогава те заемат името на държавата като прозвище на своя владетел, така както Борисовия син Владимир от ІХ в., след като побеждава сърбите при река Рас, придобива прозвището „Расате“…
Още една версия за създаването на Българ...
Срещата на Карл Велики с българския кага...
Войвода/воевода/- тълкувание и значение
Страстната седмица по руски
„И ето, що е начертано: мене, мене, текел, упарсин.
Ето и значението на думите: мене - изброи Бог царството ти и му тури край;” (5:25, 26).
Персите (упарсин) ще превземат владенията („мене”) на Вавилон.
Изглежда месопотамското понятие имен (мене) е старо, колкото човешката цивилизация, а не както си мисли Добрев, че се отнася само за „планината Имеон”...
Мойсеевият военачалник Исус Навин в една от първите битки на израилтяните превзема град Бет - Баал - Меон (в Библията, благодарение гръцкия превод: Бет - Ваал - Меон).
Племето, което основава гр. Спарта и е в някаква близост, може би етническа, с лидийците на Крез (държавата Лидия, която описва Херодот), се нарича „лакед – емон”.
Самите лидийци, според Херодот, преди се казвали „меонийци”.
Асирия превзема своята северна съседка, една държава, която е известна като Меонийска. Тя се споменава за последно в „Хрониката на Геда” от VІІ в. пр. н. е.
26.01.2015 22:45
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Roman-Persian_Frontier%2C_5th_century.png ... на Армения, от римската епоха?
- Защо не коментираш - тази по-близка до нас съвременните проблематика - прочети?
"Возникновение Хеттского царства. В центральной Малой Азии, после временного возвышения правителей других городов-государств, гегемоном около середины XIX в. до н.э. стал Аниттас, правитель Куссара. Ему удалось, между прочим, захватить старый хаттский центр, г. Хатти (Хаттусас), который позже стал столицей названной по нему Хеттской державы. Но основателем царского дома и хеттского государственного могущества хетты считали Лапарнаса, правившего, вероятно, в начале XVII в. до н.э. По преданиям, этот царь претендовал на власть над всей территорией Малой Азии от Средиземного и Эгейского до Черного морей. Следующие хеттские цари пытались завоевать Северную Сирию, а внук Лапарпаса, Мурсилис I, даже совершил опустошительный набег на Вавилон (ок. 1595 г. до н.э.). На обратном пути он столкнулся с ХУРРИТАМИ, то есть, по всей вероятности, с зачатком слагавшегося около этого времени государства Митанни. Однако после насильственной смерти Мурсилиса I Хеттское царство разваливается, главным образом по причине распрей среди знати; в то время как цари пытаются установить порядок престолонаследия от отца к сыну, знатные роды поддерживают более старый порядок перехода престола от умершего царя в род мужа царской дочери от главной царицы. Одновременно происходит наступление касков: еще до 1550 г. они навсегда отрезали Хеттское царство от Черного моря. Установление при царе Телепинусе (ок. 1525 г.) твердого порядка престолонаследия и урегулирование отношений между царской властью и собранием воинов, отражавшим интересы знати5, еще не привело к восстановлению прежнего могущества Хеттского царства.(...)"
по И. М. Дьяконов "Предыстория армянского народа"
Хетты, лувийцы, протоармяне.
... Вероятно защото роССите, много държат, че ТЕ са "скиФи-те" ? :))
27.01.2015 09:15
В этой связи хотелось бы отметить присланную на Конгресс статью Павла Серафимова, болгарина, и Джанкарло Томеццоли, итальянца, о попытках дешифровки надписи, выполненной линейным письмом А, до сих пор не дешифрованным. Многие исследователи полагают, что это письмо принадлежит носителям крито-микенской культуры, пеласгам, славянам по происхождению.
www.organizmica.org/archive/505/viss.shtml
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ